torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År och Stjärnor - första klassens

Kära läsare!

Jag hade tänkt skriva en riktigt häftig nyårshälsning. Men - så pajade min bil under körning nyss, så jag tappade både tid och inspiration. Det luktade bränt och bromsskivorna var knallröda och plötsligt slog det upp en liten eldsflamma och röken bolmade... Nu står min röda älskling parkerad utanför en verkstad och mitt garage är smärtsamt tomt.


Bildresultat för röd mercedes b-klass
Röken bolmade...

Men - jag måste hinna skriva en sak, innan året drar sin sista suck: Stefan Sauk är visst en stjärna! Första klassens! I förrgår skrev recensent-oraklet Johan Croneman i DN om årets upplaga av Stjärnorna på slottet. Han kallar deltagarna för B-lag och menar - helt fräckt - att Stefan Sauk bara är en andra klassens stjärna. Annat är det med Stellan Skarsgård minsann; där har vi en äkta stjärna, skriver han.


Bildresultat för stefan sauk
Stefan Sauk - tveklöst en stjärna.

I vanliga fall är Croneman en av mina favoriter bland proffs-tyckarna, men nu skriver han mot bättre vetande. Bland annat skriver han att han tröttnat på konceptet med kändisar som äter lyxmiddagar och blajar om sina egon. Jag håller med - helt och fullt. Men... årets upplaga av de lyxmats-tuggande kändisarna befolkas av hårt arbetande, kämpande yrkesmän och -kvinnor som verkligen fått slåss för sin plats på parnassen. Inget åkande på räkmackor där inte. Amanda Ooms, Claire Wikholm, Marika Lagercrantz, Morgan Alling - och Stefan Sauk. Jag bugar för humor, allvar, mod och hjärtats röst.


Bildresultat för stjärnorna på slottet
Ingen räkmacka...

Gott Nytt År 2016, kära läsare!
Hoppas att det blir
ett toppenår för oss alla!


Bildresultat för fyrverkeri
Gott Nytt År!




Copyright: Åsa Adolfsson Wallner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar