lördag 24 december 2016

Kära läsare

Nu är det julnatt och jag sitter framför datorn och skriver. Paketen är inslagna, plastgranen monterad och pyntad, de fåtaliga små tomtarna är utplacerade i huset och det mesta av maten är lagad.

Bildresultat för vit julgran
Plastgranen lyser vit.

Tystnaden och lugnet råder och nu vill jag tänka på en rolig sak: om jag skulle få göra ett alldeles eget Vinterpratar-program. Då skulle jag berätta om saker som ligger mitt hjärta allra närmast. Och så skulle jag spela den musik som jag tycker är allra underbarast. Jag skulle berätta om hur viktigt det är att vara nyfiken och vilken fantastisk gåva det är att få lyssna när människor berättar om sina liv, unga såväl som äldre. Vilken lärdom!

Särskilt en sak har jag lärt mig denna vecka: hur viktigt det är att vara stolt över sin egenart.

Här kommer en man som är just stolt över sin egenart: violinisten Nigel Kennedy. Han spelar den första satsen i Vivaldis Årstiderna: Vintern. Visst hör man hur isen glittrar och kylan biter?






GOD JUL!



Copyright: Åsa Adolfsson Wallner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar